söndag 17 januari 2010

Lusten för idéerna för henne vidare


Anna Manhem brinner för att hjälpa andra att förverkliga sina idéer.


LUND. Hon hamnade på Venture Lab, inkubatorn och rådgivningen för studentföretagare, av en slump.

– Jag har ingen företagarbakgrund i familjen och under studietiden tänkte jag aldrig i de banorna. Nu när jag är ute och informerar studenter om möjligheten att starta eget kan jag tänka att det var synd att jag inte fick den inblicken.

Under tiden som hon pluggade till sin pol mag i nationalekonomi jobbade hon extra med lite allt möjligt.

– En kompis till mig arbetade för Venture Lab och skulle sluta. Det var så jag snubblade in. Jag är väldigt utåtriktad och gillar att prata, så uppdraget passade mig perfekt, säger Anna Manhem.

När hon fick inblick i entreprenörsvärlden blev hon helt såld.

– Det är fantastiskt att arbeta med människor som är så hängivna. En del drivs av själva företagandet, av affärerna, de vinster man förhoppningsvis kan göra. För andra är idén, projektet, det s...[Läs hela artikeln / Gå till källan]